Ta med vaffelrøre, ca 2-3 liter hver av de voksne
Vaktlaget bør stille med minst 5 voksne.
Det er lurt å ha 1 i reserve dersom noen blir syk – det er tungt å gjennomføre vakten med færre voksne.
Ha i tillegg 4 spillere som kan være håndlangere/hjelperiggere og moppere ved behov.
1 personer til billettsalg (2 personer halvtime før kamp)
1 personer til kjøkkenet, steker vafler, koker kaffe og fyller på i kiosken. – du må fylle på kaffe i kiosken. Bruk flere vaffeljern.
1 personer til kiosken/rigging – Etter at pengeskrinet er satt ut, MÅ det til enhver tid være noen i kiosken. I starten kan en person hjelpe til med billettsalg.
2 personer starter umiddelbart med rigging av bannere og reklameplakater, her kan gjerne spillerne på dugnadslaget hjelpe til. Instrukser gis av en arr. ansvarlig fra STORM. Når rigging er ferdig hjelper de med vaffelsteking/kiosk/billett
Alle stiller i kiosken under hoved pausen, og alle rydder og nullstiller hallen etter kamp.
Moppere: Elitelagene ønsker å bruke ungdomsspillere som moppere under sine kamper. Moppere får plass rett bak/under kurven, og får beskjed av dommer dersom de må ut å tørke gulvet under kurven. Dette er stas for unge spillere, og en flott mulighet til å lære mer og bli inspirert. Det skal være 2 moppere under hver kurv.
Bilettsalg:
Billettsalget starter en time før kampstart og varer til hoved pausen.
I forkant må du rigge til med bord. Husk: en skjøteledning for strømtilførsel til kortterminalen. Etter hoved pausen må en person ta oppgjør av billettsalget (sammen med en representant fra storm) og arbeidsstasjonen må ryddes ned.
Kjøkken:
Oppgaver: Koke kaffe og steke vafler. Oppstart kaffekoking ca. 1 time før kampstart. En kanne med kaffe i kiosken holder, denne skal være 2/3 full. Husk å fylle på. Sjekk at det er mye kaffe til hoved pausen. Ingen produksjon etter hoved pausen.
Man kan rydde og vaske ned kjøkken før kampen er ferdig.
Kiosk:
Start med rigging: Strømkabel/skap er viktig for å snarest å få satt på kjøleboksene, de bruker litt tid til å kjøle ned brusen. Sett frem sjokolade. Sette ut poser for søppel og pose eller kasse for flasker. Heng opp banner over kiosken. Sett ut lyskastere som lyser opp kiosken og banneret. Sett ut pølsevarmer og varm pølser.
Rydding:
Start med en gang kampen er slutt. Tribunene må kostes/ryddes for flasker og søppel – umiddelbart etter kampslutt. Det trengs en person til å ta oppgjør i kiosken (sammen med en representant fra storm). Alle skal delta i rydding av kjøkkenet, rydding av billettsalget, nedrigging av kiosk og rydding av søppel på tribunene og i hallen. Søppeldunker må tømmes. Garderobene må gås gjennom. Søppel tømmes i container på utsiden av hallen. Det laget som har vakt tar med seg tomflasker